Soupravy PX v Libereckém podání

Souprava 27+26 manipuluje v nástupně - výstupní zastávce Fügnerova Odjezd soupravy PX z Fügnerovy Na příjezdu sice vlezli do záběru místní cestujícící, avšak je vidět evidenční čísla obou vozů Detail spojení vozů záděmi k sobě - tzv. PX Vzhledem k intervalu 40-60 minut stojí souprava někdy na Fügnerově opuštěna až půl hodiny.
Tramvaj míří z Mlýnské na Fügnerovu, což dokladují brzdová světla na voze 26. Příjezd soupravy 27+26 do zastávky Mlýnská. Odjezd soupravy PX z výhybny Textilana, která by se dnes mohla jmenovat spíše Pustina Příjezd na Textilanu nabízí díky inflexu malých poloměrů zajímavé pohledy na soupravu, kdy je vidět trvale rozsvícená couvačka „zadního“ vozu. T2R 26+27 míří k Ústavu sociální péče novým zářezem za zastávkou U Lomu
Druhý snímek ze zářezu s přípravou na druhou kolej byl vyfotografován o několik metrů blíže Nové rudě. Souprava 26+27 přijíždí do výhybny Nová ruda. Odjezd z výhybny Nová ruda. Na trati je jen jedna souprava a tak se nekřižuje Mezi zastávkami Nová ruda a Ústav sociální péče vede jednokolejná trať hezkou zelenou krajinou.  V jiném záběru je již vidět nová výstavba, kvůli které náhradní tramvaj jezdí
Jen podle prázdnoty bližšího vozu je možné poznat, že tahle tramvaj jede do Liberce.
V průběhu prázdninového období probíhá od 1.7. do 19.8.2006 v DP Liberec nepřetržitá traťová výluka na meziměstské trati v úseku Ústav sociální péče - Jablonec nad Nisou. Důvodem výluky je výstavba přeložky křížení silnice I/14 s tramvajovou tratí, kterou bude nově tramvajová trať překonávat mostem mezi zastávkami Ústav sociální péče a Pivovar. Dopravní podnik využil této akce ke kompletní rekonstrukci dalších dvou úseků meziměstské trati. Jedná se o oblouky ve Vratislavicích u zastávky Vratislavice, Výhybna a v Proseči nad Nisou, tedy mezi zastávkami Proseč,Výhybna a Nový svět. Tyto úseky jsou od základů kompletně rekonstruovány počínaje opravou traťového tělesa a trakčním vedením konče. Pokusně zde budou použity nové technologie sloužící k zajištění větší příčné stability tratě v oblouku proti putování kolejnicových pásů vně oblouku.

Během výluky je zavedena náhradní autobusová doprava X5 Fügnerova - Vratislavice a X11 Fügnerova - Jablonec nad Nisou v rozsahu provozu a intervalech tramvajové dopravy. Na zajištění NAD byly zapůjčeny kloubové autobusy z Hradce Králové. Jelikož NAD nemůže obsluhovat zastávku Ústav sociální péče, která leží mimo hlavní silnici, byla pro vlastní ústav, ale hlavně pro přilehlou novou zástavbu zavedena zvláštní tramvajová linka 'P' v trase Fügnerova - Ústav sociální péče. Vzhledem k tomu, že DP Liberec nemá obousměrné vozy a trať je ukončena úvratí, byly upraveny k provozu PX dvě soupravy tramvají typu T2R č. 22+23 a 26+27. Souprava 26+27 je po nedávné rekonstrukci a slouží jako hlavní, souprava 22+23 je záložní. Náhradní linka 'P' jezdí celotýdenně v intervalu 60 minut, v ranním a odpoledním období 40 minut.


Jako každý sváteční den vyrazila i v rámci oslav příchodu věrozvěstů Cyrila a Metoděje do ulic historická tramvajová linka č.1 obsluhovaná motorovým vozem ev.č. 78, pocházejícím z roku 1929 - tzv. Bovera. Linka je provozována vždy mezi 12 a 18 hodinou v trase Lidové sady - Fügnerova - Viadukt, v pravidelných 50-ti minutových intervalech. Jízdné činí sympatických 20 Kč.
 Poslední pohled na soupravu T2R PX 26+27 - konečná zastávka Ústav sociální péče.
 Interier vozu 26, zaujme kabinka obdobná tramvajím T3SU. Při pohledu vozem 26 směrem dozadu je nápadné např. uchycení sedaček do boku.
Interier vozu č. 27, tentokrát s cestujícími. Důvodem uzávěrky meziměstské trati je stavba přeložky silnice I/14 ve Vratislavicích
Rudí muži vytrhali koleje. Pohled přes stavební jámu směrem k zastávca Pivovar
Záběr z opačné strany nám ukazuje trať směrem do Liberce Tady už vidíme základy pilířů budoucího tramvajového mostu.
Druhá stavební činnost na trati - rekonstrukce oblouku za výhybnou ve Vratislavicích, Příprava pláně pro novou trať - Vratislavice
Pohled na navazující trať směrem k zastávce Kyselka Tady asi zase povede železná dráha...
Zajímavý záběr na momentální stav trati. Třetím úsekem stavby je stoupání mezi zastávkami Proseč, Výhybna a Nový svět. Trať zde prochází malebným úsekem mezi lesem a zástavbou. Rekonstruovaný oblouk v Proseči nad Nisou. Obyvatelé tohoto baráčku si asi od hluku nikdy neodpočinou, přestaly jezdit tramvaje a chystají se bagry.
Pohled na poslední část opravované trati od zastávky Nový svět Již po několika dnech výluky byly připraveny základy nových trolejových stožárů. ..a protože byl státní svátek, jezdila Bovera! Bovera vymetá žlábek úzké kolejnice v panelu BKV na Soukenném náměstí... ..aby ukončila Absolutí fotožurnál speciál.

Fotografie: © Absolut